2022. január 20., csütörtök

Zizi napok

 Zakatolnak a napok, szinte elszaladt a január, hihetetlen, hogy már lassan egy hónapja volt a karácsony. Egyébként olyan, mintha több hónap telt volna el, annyira benne vagyunk szerintem a hétköznapokban. Megvolt hétfőn az egy napos online suli, azóta pedig már rengeteg dolgozat is megíródott Tománál és Máténál is, bár Tománál több, ugyanis Máténál már egész hónapban dogaírások voltak, Tomáéknál viszont sok maradt az utolsó pillanatokra, sajnos mindig ez van... 

Az online suli sem volt olyan egyszerű, először nem tudtunk belépni a teams-be. Vasárnap még dolgoztam is, itthon próbáltam valamit estefelé összehozni, de nem sikerült. Átmenetileg le is tiltott a rendszer, aztán a Családfő már este 8 után írt a rendszergazdának, hogy ez van, másnap online suli, szánjon meg minket 😉... Nem gondoltam volna, hogy bármi is lesz belőle, de lett, még éjjel küldött egy új jelszót, így Toma reggel 9-kor - legnagyobb örömére 😉 - matekkal kezdte a napot. A Családfővel volt itthon, én megint dolgoztam és mivel múlt héten az oltás miatt elintéztem magamnak nagy nehezen egy nap szabit, ezért most inkább meg sem próbáltam. 

Másnap már ment is suliba az osztály, én meg hajnalos voltam. Három dolgozatot írt csak Toma, egy matekot, egy köri TZ-ét és egy szövegértést. Ebből csak a köriről tudtunk, szóval szupi jó volt. A köri nagyon jól sikerült ötös lett, a matek négyes a szövegértés teljes döbbenetre kettes! Szerintem mutatta a leépülési fokokat is, először körit, aztán matekot végül szövegértést írtak. Persze figyelmetlenségek tömege volt benne, megnéztem utána, az első feladat még csak hagyján, a másodikban jelezni kellett, hogy olvasta-e a szövegben vagy nem X-el és plusz jellel, de Toma igaz, hamis állításokat csinált belőle, volt vagy 8 felsorolás legalább. Az utolsó feladatnál volt két állítás, amiket el kellett dönteni, hogy kire vonatkozik, pont felcserélődött a két érintett, mint utóbb kiderítettem, mert megkérdeztem, hogy kire vonatkozik, ez is puszta figyelmetlenség volt... Hát nem mondom, hogy jó volt ez félévzárás előtt, ráadásul Tomát úgy sajnáltam, nagyon a szívére vette... 

Próbáltuk elütni a dolgot, meg minden, mert egyébként tényleg tök mindegy legalábbis szerintem a félévi bizi, meg néha úgy érzem az év végi is, túlzottan nagy terhet jelenthet a gyerekeknek. Pedig aztán mi tényleg nem csinálunk ebből presztízs kérdést, de nyilván alsóban a jó bizi a gyerekek között is egy státuszszimbólum, meg úgy érzem a dolgozati jegyek is... Na mindegy, talán túl van rajta, a következő félévben feltett szándékom, hogy többet tanulunk (főleg a nullához képest), legfőképp azért, mert mint már írtam Tománál a kis befektetés nagy hasznot hoz, és legfőképp nem akarom, hogy bántsa, hogy neki nem csak ötösei vannak, mert ismerem, sőt, még egy kis önbizalomhiány is nagyon gyorsan beüthet nála, ezt már többször megtapasztaltam. Ráadásul azért a negyedik már tényleg komolyabb, mint az előzőek, jövőre felsős lesz, nem mindegy tényleg. 

Aznap délután online, a teams-en megtartott szmk szülői is volt. Egyébként nem is volt rossz, pedig semmi kedvem nem volt hozzá, de így nyilván a legkényelmesebb. Viszont az a hátránya, hogy most a nagy sikerre való tekintettel, még tavasszal is lesz egy így 😅, eddig csak kétszer volt évente, év elején és félévkor. Aznapi nagy siker volt, hogy Toma jóvoltából melegen tartó ételhordót is rendeltünk. Mondta, hogy az egyik kislány úgy eszik, mint ő és még sokan mások, legalább tízen, vagyis nem ebédelnek - mert csapnivaló a menza, soha nem ette meg Toma szinte, főleg tavaly óta, amióta céget váltottak és mindig korgó gyomorral jött haza a delikvens - így egész napos hideg kaját pakolok hajnalonta-reggelente. Viszont ez a kislány napok óta finom meleg ebédet eszik, úgy, hogy van egy ilyen spéci edényük, amivel meleg az étel, még délben is. Na, persze több sem kellett, írtam az anyukájának, hogy honnan van ez a csoda és tényleg olyan-e, mint amit Toma mond? Ő is ugyanezt írta, úgyhogy rendeltünk egy ilyet, nagyon bízom benne, hogy tényleg olyan jó lesz, már gondolkozom, hogy miket fogok bele pakolni, vagyis miket főzök majd, ami az ételhordóba is 😉, ami finom és praktikus.

Tegnap meg valahogy tiszta zizi napom volt, szerintem fáradt voltam már az egy hetes maratoni munka után, most nagyon jó, hogy ma és holnap szabad vagyok De tegnap mindenféle megesett: például bekapcsoltak úgy, hogy valakihez beszéltem és éppen bizonygattam, hogy szívesen segítettem 😀, aztán jöttek is a rövid hírek... Majd véletlenül kerültem adásba, amit onnan tudtam, hogy hallottam, hogy bekapcsolt a lámpa a stúdióba és mint egy jó robot, odafordultam a monitorhoz és olvasni kezdtem, ami ott volt. Utána nem győztek hálálkodni, hogy észrevettem mi újság, mert éppen hírt írtam, ők meg rossz gombot nyomtak meg... Aztán egyszer csak hírolvasás közben elkezdett villogni a mellettem lévő két monitor, amiről olvasom az meg egyszer csak kikapcsolt, fejből fejeztem be a mondatot, utána pedig hosszasan integetten a másik stúdióba, hogy vegyenek észre és kapcsoljanak ki, mert vészhelyzet van 😅...! Végül szépen összepakoltam és kiléptem mindenből, hogy akkor én most hazamegyek, amikor is rájöttem, hogy nem fél 11 van, hanem csak 10 óra, még jó, hogy nem jöttem tényleg haza, hanem visszajelentkeztem mindenbe arra a fél órára... Hát, ennél már tényleg csak jobb lehet bármelyik nap 😉...

2 megjegyzés:

  1. Hogy van az, hogy minden suliban panasz van a menzára?Kendénél ráadásul sokat is fizetek. Legyen 4 nap a gyerekek fogára való(tésztás ételek, zöldségleves, paradicsomos ételek stb) és 1 nap reform. Szerintem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) :) :) Egyébként teljesen egyetértek ezzel a felállással, amit írsz :) ! Ráadásul mi is nagyon sokat fizettünk a menzára (kb. 10.000, sokszor e fölött a hónap hosszától függően, de úgy, hogy ha 2-3 adag olyan volt, amit megevett Toma, akkor örültünk), de rosszabb volt a tudat, hogy tudtam Toma semmit sem evett szinte egész nap, azon az egy kis tízórain kívül, amit itthonról vitt. Év elején szinte könyörgött, hogy ne fizessem be, mert úgysem eszi meg az ebédet, de nekem is nagyon rossz érzés lett volna, hogy napközben nem eszik szinte semmit... Tavaly ez nem érintett minket annyira, mert akkor kettőkor jött haza a járvány miatt, és itthon ebédelt. Ráadásul elég sokan vannak sorstársak, mert legalább 8-10 gyerek így eszik a 25-ből...
      Egyébként nem fogod elhinni, mert én is alig hittem, de Mátéék sulijában finom a menza kaja :) ! Soha nem volt befizetve, de novembertől szintén az ő kérésére menzás lett, mert a többiekkel lejárt ebédelni és kipróbálta és ízlik neki azóta is :) Ráadásul ők még jó bulinak is tartják a menzás kajálást :) ...

      Törlés