2021. május 19., szerda

Heti friss

Zakatolnak a napok, nincs nagyon (semennyire) megállás. Hétfőn az özönvízszerű esőben, fél 10-re mentünk kisvárosunk rendelőintézetébe Mátéval, ahol megkapta az oltását. Borzasztó idő volt, legszívesebben az orromat sem dugtam volna ki itthonról, ehhez képest, pont, amikor Tomát vittem suliba akkor kezdett szakadni az eső, ami onnantól kisebb megszakításokkal folyamatosan esett. Mivel egy hátsó épületbe kellett menni az oltásra, az udvaron a dézsa öntötte esővízben várakoztunk jó 10 percet egy ernyő alatt kuporogva. Még jó, hogy megvártam, amíg bemegy Máté, mert valahogy a lakcímkártyáját kifelejtettem az összeállított kis mappájából, amiben a visszaigazoló email, szülői hozzájárulási nyilatkozat, személyi és TB-kártya volt. 

Ott az udvaron már nem vártam tovább, mert persze be sem engedtek volna, megbeszéltük, hogy szól, amikor várakozik és amikor indul akkor is, elé megyek autóval. Különösebben nem hatotta meg semmilyen irányba Mátét az oltás, viszont utána egész nap, sőt, tegnap is fájt a karja és már aznap jó fáradt lett. Úgy indult neki pár nappal korábban, hogy oltás után majd kimegy futni és hasonlók, amiről rövid úton lebeszéltük (megtiltottuk 😉), de szerencsére a kedve is elment tőle délutánra, mert akkora már nagyon álmos lett. Láza nem volt, de ez a jó kis fáradtság kitartott másnap reggel is, úgyhogy itthon maradt tegnap, úgyis csak 4 órája lett volna, de ha 8 lett volna akkor is, ugyanis tényleg az az ólmos kimerültség volt rajta is, ami rajtam az oltás másnapján. 

Tománál a suli változatlanul pörög, azon gondolkozom, hogy létezik-e, hogy hétfőn nem írtak semmi dogát? Azt hiszem igen, bár mi tán nem így készültünk 😀, de rájöttem, hogy mégis írtak, szövegértésből.... Viszont a portás bácsi fogadást köt ránk már szerintem, hogy mikor és milyen ügyes-bajos dologgal érkezünk vissza délután a suliba, ugyanis nagy átlagban minden másnap megjelenünk valamilyen az osztályban felejtett, házi feladathoz kellő füzet, tankönyv, munkafüzet miatt, hétfőn még az uzsonnás zsákot is elhoztuk, mert azt is sikerült bent hagyni 😉. Ha meglátja az autónkat, gondolom már repes az örömtől 😀...

Toma megúszta az egyest, ugyanis senkinek nem írta be Erika néni a környezet röpit - amit el sem árult, hogy kinek, hogy sikerült - ebből arra a következtetése jutottunk, hogy össznépileg lett csapnivaló.... Viszont beígérte a folyamatos röpdogákat, amit tegnap be is váltott és írtak egyet. Állítólag nagyon jó, 5-ös lesz Tomának, mert szerinte egy apróságot nem tudott csak, hát majd meglátjuk, bár szerintem is jó lesz, mert előző este jól elővettem a tanulnivalóval kapcsolatban. Ráadásul olyan szerencsénk volt, a munkafüzetét nézegettem, hogy milyen feladatokat oldottak meg belőle és rákérdeztem milyen védett növényt ismer a vízpartról, amit persze nem tudott - egyébként a felhozatalból én sem - a zergeboglár volt a nyerő. Hát, nem pont az volt az egyik kérdés a dogában? Ráadásul tegnapelőtt szövegértőt is írt és vagy 99 vagy 100%-os ötös lett, amitől nagyon boldog volt, úgyhogy ez a tegnap egy jó nap volt!

Ma matek TZ-t írnak a szorzás és időmérés témakörben, ebből még két TZ lesz, az év végi ismétlődolgozat két részletre bontva, meg egy köri TZ és nyelvtan év végi, és lehet még egy szövegértő is. Most ennyi jut eszembe, de lehet lesz még más is, vagyis tuti, mert ott van még az angol is, hát na... Csoda, hogy várjuk már a végét? Viszont az a jó hír, hogy innentől 4 napos iskolai hetek lesznek az év végéig, ugyanis van 6 nap, amit mindenképpen ki kell adni tanítás nélkülinek a sulikban és maradt még kettő, amit az utolsó két hétre raktak, nagy boldogság volt ez tegnap, amikor megtudtuk 😉!

Mátét meg lehet, hogy év végéig nem látjuk, annyit fog fönt tanulni, ugyanis állandó dolgozat halmokkal küzd. Lesz még "egy kis" matek vizsgája június elején, amit tavaly kellett volna megírniuk, de akkor ugye elmaradt. Most bepótolják, úgyhogy arra készülnek ofő, tesi és valami más órán is a matekon kívül, abból is folyamatosan dogát írnak addig is, a függvénytáblázatból kell keresgélniük valamit időre, ragacsokkal segítve, ami olyanná tette a könyvét, mint egy indián tolldísz, nagyon viccesen néz ki 😀... Az nagyobb gond, hogy milyen lesz a vizsga maga... Abba meg nincs is kedvem belegondolni, hogy jövőre már ez egy semmiség lesz, mert jön az érettségi...

Mondjuk Máté elveszített ezzel kapcsolatban a humorérzékét, mert még egy magyar vizsgájuk is van, amit választhattak, hogy vagy most írnak meg, vagy szeptember közepén. Ő ez utóbbira szavazott, nem is értem komolyan, hogy ezt, hogy gondolja a tanárnőjük, mert azt addig értem én, hogy pár hete sem lehettek abban biztosak, hogy visszatérnek a suliba, na de, hogy most kell kiderülnie, hogy ebből a vizsgából ki kéne dolgozni (és meg is kéne tanulni) 12 tételt is jövő hét utánig - úgy, hogy ott van még ugye a matek is - hát az felettébb érdekes...

Ilyenek mennek felénk, most megyek írni, mert iszonyú kevés időm van csendben ügyködni...

2 megjegyzés:

  1. Kiszámoltam a minap, hogy mindjárt vége a sulinak. Nagy levegő... és kitör a szünet. :-)
    Kirándulni mennek a sulival?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is már alig várjuk, hogy véget érjen ez a tanév! Nem mennek sajnos kirándulni, a mi sulink nagyon vaskalapos ilyen értelemben, ebben az évben semmi sulis program sem volt, ami eléggé szürkévé tette az évet...

      Törlés